Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

O nas

Misja przedszkola:

 Zapewnienie każdemu dziecku możliwości wszechstronnego rozwoju,  talentów i zdolności, bez nacisków i przymusu, a poprzez rozbudzanie jego ciekawości i zaspakajanie naturalnej potrzeby poznania otaczającego świata,  w oparciu o wartości. 


Priorytet: 

Wychowanie samodzielnego, kreatywnie myślącego i otwartego na kontakty z otoczeniem absolwenta przedszkola, który potrafi współdziałać z innymi. 


 
Najważniejsze założenia koncepcji funkcjonowania przedszkola 
  1. Wprowadzenie dzieci w świat wartości –opieranie się na wartościach uniwersalnych, preferowanych przez wszystkich beneficjentów przedszkola, a zwłaszcza pracowników, dzieci i rodziców. Najważniejsze z nich to: odpowiedzialność, odwaga, samodzielność, rozwój, bezpieczeństwo, współpraca, akceptacja, tolerancja,  szacunek, kreatywność, partycypacja… Mocny system wartości moralnych i umiejętność kierowania się nim w życiu to najważniejszy kapitał, w jaki powinniśmy wyposażyć dziecko. Nauczenie dziecka wartości jest najważniejszym zadaniem wychowawczym dla rodziców i nauczycieli. 
  2. Zindywidualizowane traktowanie każdego dziecka- personalizacja procesu edukacyjnego, wychowawczego i opiekuńczego.  Personalizacja (humanizacja) procesu edukacyjnego, wychowawczego i opiekuńczego oznacza pełne poznanie potencjału, potrzeb, możliwości i aspiracji dzieci, stymulowanie ich rozwoju oraz  ich zaspakajanie przy wykorzystaniu np. elementów Planu daltońskiego, który umożliwia dostosowanie tempa nauki do rzeczywistych możliwości dziecka, wdraża dziecko do polegania na sobie, budzi inicjatywę i samodzielność zarówno w działaniu jak i myśleniu, wyrabia poczucie odpowiedzialności za wykonanie podjętego zadania, zmusza do poszukiwania najlepszych i najprostszych metod pracy. 
  3. Stwarzanie domowej atmosfery, wzajemnej życzliwości, tolerancji i akceptacji odmienności zapewniającej wszystkim beneficjentom poczucie bezpieczeństwa. 
  4. Organizowanie procesu edukacyjnego i opiekuńczego  zapewniającego wszechstronny i harmonijny rozwój każdego wychowanka w tym przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole. Wspieranie uzdolnień oraz wspomaganie dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi – Teoria Inteligencji Wielorakich Howarda Gardnera.  
  5. Nawiązywanie właściwych kontaktów z innymi dziećmi, budowania poczucia wartości, współpracy i rozwiązywania konfliktów. Niwelowanie niepożądanych, nieakceptowanych społecznie postaw. 
  6. Zapewnienie wszechstronnego rozwoju każdego dziecka na miarę jego możliwości, potrzeb, zainteresowań i zdolności.  
  7. Monitorowanie indywidualnego rozwoju każdego dziecka poprzez prowadzenie systematycznych obserwacji/ diagnozy w celu zapewnienia dziecku optymalnych warunków do osiągnięcia sukcesów rozwojowych.  
  8. Tworzenie warunków do rozwoju aktywności dziecka na różnych obszarach jego działalności w celu osobistego rozwoju, zgodnie z indywidualnymi zainteresowaniami i właściwym tempem rozwoju.  
  9. Rozwijanie kompetencji społecznych i obywatelskich, rozumianych jako zdolność zgodnego współżycia i współdziałania w grupie, rozumienia i akceptowania norm społecznych, nawiązywanie kontaktów ze środowiskiem społecznym, przyrodniczym i kulturalnym, w celu rozwijania i rozbudzania zainteresowań. 
  10. Kształtowanie umiejętności niesienia bezinteresownej pomocy – uwrażliwianie na potrzeby innych. Wspieranie rozwoju indywidualnej wrażliwości na  nierówności społeczne, społeczne położenie innych, odpowiedzialności nie tylko za siebie i własne działania, lecz także za dobro innych i dobro wspólne, umiejętności dostrzegania problemów społecznych a przede wszystkim położenia innych osób, gotowości do podejmowania działań na rzecz poprawy tego położenia.  
  11. Dbanie o bezpieczeństwo, podtrzymywanie atmosfery zaufania, rozwijanie poczucia przynależności do społeczności przedszkolnej, lokalnej, regionalnej, narodowej. 
     
Absolwent naszego przedszkola jest wrażliwy na drugiego człowieka oraz na piękno otaczającego świata: 

* jest samodzielny,  

* aktywny w podejmowaniu działań, wykazuje motywacje do uczenia się i wysiłku intelektualnego, 

* rozwija swoje talenty, lubi działania twórcze, 

* potrafi wyrażać i kontrolować swoje emocje,  

* posiada umiejętność  komunikatywnego porozumiewania się,  

* potrafi współdziałać w zespole respektując prawa drugiego człowieka, 

* odróżnia dobro od zła,  

przestrzega zasad bezpieczeństwa i higieny,  

* potrafi dbać o własne zdrowie i sprawność fizyczną,  

umie zachować się w różnych sytuacjach,  

* ma świadomość bycia częścią swojej rodziny, miasta i swojego kraju,  

* jest dobrze przygotowany do obowiązków szkolnych – posiada wiedzę i umiejętności określone w podstawie programowej.